wtorek, 5 października 2010

eBOK w RWE Stoen

Update z 5 października

Problem z aktualizacją PESEL okazał się poważniejszy, niż przypuszczano. Nawet specjalny dział aktualizujący dane nie jest w stanie wprowadzić numeru, w związku z czym sprawę przekazano do IT. Robi się coraz bardziej interesująco :-)


Okrutnie nie lubię tracić czasu słuchając muzakowych zapętlonych melodyjek na call center rozmaitych firm, dostarczających mi telefony, telewizję albo – jak w przypadku bohatera tego wpisu - prąd. A już prawdziwej i groźnej dla otoczenia furii dostaję, gdy po 20 minutach “wiszenia” przy telefonie słyszę, iż do identyfikacji potrzebny jest mi magiczny numerek, zazwyczaj zamieszczany gdzieś na papierowej fakturze (tak jak gdyby pełne dane osobowe i adresowe wraz z np. numerem faktury były niewystarczającym zabezpieczeniem konta).

Aby uniknąć podobnych sytuacji z moim dostawcą prądu, stołeczną firmą RWE Stoen, postanowiłem zarejestrować się do reklamowanego na stronie elektronicznego biura obsługi klienta, czyli popularnego e-BOKu.

Strona z rejestracją jest prosta i czytelna: wystarczy podać magiczny numerek z faktury, PESEL lub NIP oraz adres e-mail. Dowiadujemy się, że nie musimy obawiać się o bezpieczeństwo naszych danych oraz, że proces tworzenia konta może potrwać maksymalnie do 5 dni (prawdopodobnie roboczych). Ta ostatnia wiadomość studzi trochę mój zapał, ale nie daję tego po sobie poznać i wygrzebuję papierową fakturę z magicznym numerek partnera handlowego (nie mylić z numerem konta klienta!).

Po wpisaniu owego tajemniczego numeru jest już z górki – wpisuję numer PESEL i adres e-mail. Klikam „Zarejestruj się”. I w tym momencie już wiem, że będę miał o czym pisać. Na ekranie ukazuje się bowiem czerwoną czcionką złowrogi komunikat:

Podanego numeru nie ma w bazie Serwisu e-bok. Prosimy o kontakt telefoniczny z Centrum Kontaktu z Klientem lub o kontakt osobisty z Centrum Obsługi Klientów.
A w rzeczywistości wygląda to tak:



Dzwonię na infolinię, a po kilku minutach oczekiwania (i ponownej autoryzacji) dowiaduję się, że nic dziwnego (konsultantka kwituje nawet sprawę słyszalnym „ha!”), numeru nie ma w bazie, bo w ogóle nie ma go przypisanego do mojego konta. Rodzi się pytanie – jakie procedury obowiązują w firmie RWE Stoen, skoro przy podpisywaniu papierowej umowy byłem zobowiązany go podać? I jak do tego ma się bezpieczeństwo danych, o które miałem się nie martwić?

Co więcej, numeru nie da się w prosty sposób uzupełnić – system nie pozwala na taką operację i konsultantka obiecuje jedynie, że wyśle takie zgłoszenie e-mailem. Kiedy, do kogo i dlaczego, niestety nie wiem.

Konta na e-BOKu nadal nie mam i nie zanosi się, aby udało mi się je szybko założyć – po uaktualnieniu numeru PESEL w bazie musi minąć kolejne 24h, aż poprawione dane znajdą się w systemie, do którego odwołuje się formularz rejestracyjny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz